Horeca kassa systemen

In de horecabranche worden er doorlopend bestellingen opgenomen en afgerekend. Hiervoor zijn speciale horeca kassasystemen ontwikkeld, die de opname en afrekeningen van bestellingen vereenvoudigen. Er zijn diverse kassasystemen voor de horeca beschikbaar van simpele elektronische kassa’s tot meer geavanceerde afrekensystemen. Voor de verschillende afrekensystemen wordt de term Electronic Cash Register gebruikt, afgekort tot ECR.

Geavanceerd kassasysteem

De meer geavanceerde horeca kassasystemen staan veelal in verbinding met printers voor het opnemen van bestellingen en voor de afrekeningen. Dit zeer gebruiksvriendelijke systeem wordt ook wel Point of Sale genoemd, afgekort tot POS kassa. Dit type kassa’s kent vele functionaliteiten, zoals het openen, tussendoor bijwerken en het opmaken van de eindafrekening voor de gast. Hierbij kunnen er twee hoofdsystemen onderscheiden worden. Bij het aanslaan van een bestelling zal de rekening moeten worden ingevoerd, zodat deze kan worden bijgewerkt. Of het kassasysteem slaat de bestelling op in het geheugen en zal aan het einde door het verrichten van slechts één handeling de eindafrekening presenteren op een kassastrookje.

Voordelen geavanceerde kassa

De geavanceerde elektronische horeca kassasystemen hebben het voordeel van een snelle service, waar zowel de ondernemer als de klant van profiteert. Op elk gewenst moment kan de rekening namelijk worden opgemaakt. Bovendien kan de rekening met een kassasysteem, dat over een geheugen beschikt niet meer tussendoor kwijtgeraakt worden. De gast kan om de rekening vragen, die vervolgens direct door de kassa wordt opgemaakt en uitgeprint. Deze kassasystemen voor de horeca bieden de mogelijkheid om de prijzen van gerechten en drankjes voor te programmeren. Ook kunnen diverse geboekte artikelen onderverdeeld worden in subsubgroepen, subgroepen en hoofdgroepen.

• Snelle service
• Prijzen voorprogrammeren
• Onderverdeling in groepen

Horeca kassasystemen met handheld

In grote horecabedrijven is het bijzonder praktisch om met een kassa met een handheld te werken. Dit zij horeca kassa systemen, waarbij er sprake is van één hoofdkassa en verschillende kleine handkassa’s, de zogenaamde handhelds. Met dit bestel- en afrekensysteem hoeft de medewerker niet meer naar de hoofdkassa toe te lopen om de rekening op te maken. De rekening kan direct aan tafel met de handheld worden opgemaakt en dat scheelt tijd en biedt een goede service.

Vraagt u geheel vrijblijvend hier een offerte horeca kassasystemen aan en ontvang van diverse leveranciers een passend aanbod.

No tags for this post.

B2B infos

Comments are closed.